Waarom kan het scherm vervangen van een telefoon duur zijn?

Indien we op google kijken naar reparatie bedrijven van een bepaald toestel zien we dat de prijzen uiteen lopen.
Het ene bedrijf doet het voor 50 euro terwijl het bij een ander 150 euro kost.

Waar zit het verschil?
Sommige bedrijven nemen het risico om alleen het glas (touchscreen) te vervangen of door imitatie onderdelen te gebruiken,
dit heeft maar 1 voordeel: de prijs.

Een aantal nadelen bij het alleen vervangen van het glas:
– Garantie van het toestel is per direct verloren
– Kans is groot dat vroeg of laat de glasplaat los zal laten
– Indien het toestel water bestendigd is zoals bijv een Samsung S5 of de Xperia Z lijn,
dan zal deze NIET meer water bestendigd zijn
– Kwaliteit is een stuk lager, dat wil zeggen: meer kans op krassen en barsten.

Waarom is ThePhoneShopper met sommige reparaties iets duurder dan de rest?
– ThePhoneShopper gebruikt uitsluitend originele onderdelen
(Tenzij anders aangegeven, zo bieden wij op sommige iPhone’s de keuze tussen origineel en hoog kwaliteit imitatie,
het verschil zit nog altijd in de kwaliteit.
Daar waar we 3 maanden garantie geven op ”imitatie” geven wij levenslang garantie op origineel)
– Vooral bij de recentere modellen behoort het LCD en Touch (glas) tot 1 complete module
(dit maakt de prijs direct een stuk hoger aangezien het meeste geld in het LCD / display onder het glas zit)
– Behoud garantie van het toestel
– Levenslange garantie op het scherm
– Indien het toestel water bestendigd is, dan blijft dit zo!
– ESD veilige werkplek ( zowel de vloer, tafel als gereedschap is ESD gekeurt )
– Gecertificeerde monteurs

Kan ThePhoneShopper ook alleen het glas vervangen?
Ja ThePhoneShopper kan dit, echter doen wij dit niet.
Mede doordat het alleen vervangen van het glas meer nadelen dan voordelen met zich mee brengt.
Zoals hierboven vermeld; is het enige voordeel de prijs.
Echter valt de prijs in het niets vergeleken  alle nadelen die het met zich mee brengt.

ThePhoneShopper heeft een tijd terug een test gedraaid door de klanten de volgende keuze te geven:
Voor een ”laag” bedrag werd in overleg met de klant alleen de glasplaat vervangen,
indien er problemen zouden ontstaan heeft ThePhoneShopper op eigen kosten alsnog het originele (complete) onderdeel geplaatst.
Doordat het aantal % zo hoog was van telefoons die terug kwamen hebben wij besloten dit nooit meer te doen.

Doordat ThePhoneShopper garantie 1 van de belangrijkste zaken van een reparatie vindt hebben wij besloten alleen nog maar de complete
(originele) onderdelen te gebruiken zoals de merk(Samsung, Sony, HTC en etc) fabrikant ze levert.
Om deze redenen bieden wij de mogelijkheid tot alleen het vervangen van het glas niet meer aan.

Waarom zijn bij ThePhoneShopper sommige scherm reparaties voor een lage prijs wel mogelijk?
Vooral bij de oudere telefoons bestaat het glas en lcd (beeldscherm onder het glas) uit 2 verschillende onderdelen.
Bij bijvoorbeeld de HTC Desire Z bestaan er ”geen” complete onderdelen maar ben je verplicht om het glas los te vervangen,
bij deze toestellen zijn de kosten dus een stuk lager.
Echter bij vrijwel alle toestellen die in de afgelopen 5 jaar op de markt gekomen zijn,
wordt er uitsluitend gebruik gemaakt van complete modules dat wilt dus zeggen:
LCD, Touch(glas) en frame is 1 module die zo door de fabrikant geleverd wordt.
Bij de meeste toestellen ouder dan 5 jaar zijn de onderdelen los van elkaar ontwikkelt en kunnen ze los van elkaar vervangen worden zonder
risico’s.

Samsung is 1 van de eerste fabrikanten die begonnen is met het gebruiken van complete modules.
Bij de iPhone zien we dit terug sinds de iPhone 4.

Vreemde situaties bij het spontaan barsten van een origineel onderdeel
Doordat ThePhoneShopper levenslange garantie aanbied zien we soms klanten voorbij komen die bij ons een scherm vervangen hebben en
een paar weken / maanden later een barst hebben en het opnieuw vervangen willen hebben.

Wij geven geen garantie op val/druk schade die opnieuw ontstaan is na het vervangen van het scherm.
De garantie vervalt bij nieuwe schade die ontstaan is door de gebruiker.

Uitzonderingen:
Zoals velen het nachtkastje verhaal wel zullen kennen:
Mijn telefoon lag op het nachtkastje toen ik ging slapen en ik werd wakker en het hele scherm is spontaan verbrijzeld.
Dit zijn zeer moeilijke situaties, ThePhoneShopper zal er eerst vanuit gaan dat het gebruikersschade is, echter zijn er uitzonderingen.
Indien bij de fabrikant bekent is dat het scherm spontaan kan barsten dan kunnen wij het onderdeel alsnog vervangen indien het aan de richtlijnen voldoet van de fabrikant.
Op die manier kunnen wij een garantie claim indienen bij de fabrikant zodat wij de kosten terug krijgen.

Richtlijnen van de fabrikant:
De fabrikant vertelt ons waar we moeten kijken om te zien of het een fabricage fout is of niet.

Gelukkig hebben wij dit zo goed als nooit meegemaakt,
dit doordat er maar 1 of 2 toestellen op de markt geweest zijn die dit probleem kennen,
hiervan was een bepaald type van de Sony Xperia Z er 1 van.
Deze kampte al met dit probleem sinds dag 1.
De onderdelen die ThePhoneShopper inmiddels van Sony aangeleverd krijgt hebben geen van alle dit probleem meer.

Op dit moment is er geen 1 merk/type bij ons bekent die last heeft van dit probleem,
toch vindt ThePhoneShopper het de moeite waard er meer informatie over te geven.

vrijdag 9th november By

Leave your reply

Your email address will not be published.